SSUCv3H4sIAAAAAAACA3WRy04DMQxFf8XyekRB3c0SqSCQkCpYVizcxJ1aJPEojylVNf9O0ocEC3a+9o0fJyfcUhKD/QnFuZJypCwasH/okK1kjUIO+/u5w5Qpl8SpeqsylHmo1bO+NdmcWh57XLOOjrE+Ktsq3yQZdo4Ca0k4dzfbI1PJx8UTpX0b+o/9s0MaOJhjm1xHR3ZM50U2tfR1yBz9datJLOslpGKlhTipIVfry7Z1vVB9yw6Rxr2YKBPHpi0nUwN8Seo5RzFg1I+apOGAg+Q9HNRTAKsSBrCy23HkkGFPEiGy14kcjFEN2xI5wdKCJHUVk4WJTSUJvwnfwaripa1jWK0/gIKFdw6WqyvA6/oZdhp9hdRh/m6osLsyu/RKC6PB8JgLuYX/w6tD/ar/N8/zD/f9lnPdAQAA

لیزر موهای زائد و عوارض

لیزر مو راهی محبوب برای برداشتن موهای زائد است که اغلب تاثیری طولانی مدتی دارد. عملکرد کلی لیزر موهای زائد با متوقف کردن رشد فولیکول های مو به از بین بردن موهای زائد است . برخی از کاربران لیزر مو زائد درباره عوارض این روش بسیار نگران هستند که این نگرانی ها می تواند بخاطر اطلاعات نادرستی باشد که دهان به دهان شده است باید در نظر گرفت که برای اکثر کاربران، لیزر موهای زائد روشی ایمن برای از بین بردن موها است.

لیزر راه حلی ایمن برا بدن شما

آیا سرطان زا بودن لیزر صحیح است؟ اکثر اشخاصی که لیزر موهای زائد کرده اند این روش را روشی کاملا ایمن و متحمل می دانند و به ظاهر هیچ گونه خطری که در طولانی مدت سلامتی و بدن آنان را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد. ولی تعداد محدودی از افراد احتمالاً تجربه عوارض جانبی خفیفی و موقتی را دارند. پیشنهاد میکنیم که از درماتولوژیست خود درباره عوارض جزعی لیزر مو سوالات لازم را بپرسید و در صورت امکان لیزر بر روی برخی از نواحی کوچک تر از بدن انجام گیرد و واکنش پوستی را در این ناحیه مورد بررسی قرار دهند و بعد از آن بر نواحی وسیع تری از پوست این آزمایش انجام دهید.

پیشنهاد ما این است افرادی که قصد دارند لیزر موهای زائد داشته باشند بهتر است که از بهترین و مرغوب دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنند.

آیا درد در استفاده از دستگاه لیزر مو وجود دارد ؟

معمولا برای چند روز ابتدایی بعد از روند لیزر مو ، نواحی از پوست که تحت درمان قرار گرفته است قرمز و شاید کمی دردناک شود. اغلب افراد این تجربه را با آفتاب سوختگی پوست شبیه می دانند و معمولا این پروسه به تنهایی دردناک نیست و اغلب قابل تحمل است.

عوارض معمول لیزر موهای زائد

بعضی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد می تواند بعد از شروع لیزر بروز کنند. اکثرا عوارض خفیف و کاملا موقتی هستند. در حالتی که این عوارض برای مدت زمان طولانی فرد را درگیر کنند نیاز است که به درماتولوژیست خود مراجعه شود.

برخی عوارض شایع لیزر موهای زائد

قرمزی و بروز حساسیت پوستی بعد از لیزر موهای زائد

لیزر مو با آسیب زدن به فولیکول های مو ها، کار خود را انجام می دهد. معمولا بدن به این عمل واکنش نشان می دهد و اکثر افراد قرمزی ، تورم و حساسیت را در برخی از نواحی درمان احساس می کنند. گاهی پوست کمی دردناک و حساس می شود و در برخی موارد احتمال دارد که کمی متورم شود.

در اکثر اوقات علائم این بیماری معمولاً کوتاه مدت هستند. ناحیه هایی که تحت تاثیر قرار گرفته است تقربا ظاهری شبیه به پوستی دارد که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده است. بعضی از متخصصین پوست از بی حسی موضعی برای کاهش درد بیمار استفاده می کنند که در پروسه لیزر کردن دردی احساس نشود.

در اکثر اوقات حساسیت پوست نهایتا ظرف چند ساعت از محو میشوند . تورم و قرمزی را می توان با استفاده از یخ از بین برد.

پوسته پوسته شدن نواحی بعد از لیزر

بعضی از افراد پوسته پوسته شدن پوست را در نواحی تحت درمان لیزر مو مشاهده می کنند که این حالت میتواند خفیف باشد ولی شاید کمی آزاردهنده باشد. در این موارد با مراقبت از این نواحی می توان از بروز حالت شدید تر پیشگیری نمود. پیشنهاد میشود با استفاده از مرطوب کننده های ملایم از خشکی بیش از اندازه پوست پیشگیری کرد.

تغییر رنگ پوست

بعضی از افراد بعد از لیزر موهای زائد تغییر در رنگ پوست مشاهده میکنند که این تغییرات رنگ می تواند به صورت روشن تر شدن یا تیره تر شدن رنگ پوست دیده شود . بنا بر موارد دیده شده معمولا افرادی که پوست روشن تری دارند شاهد تیره تر شدن پوست می شوند. افرادی که پوست تیره ای دارند احتمالاً شاهد روشن تر شدن رنگ پوست می شوند. این تغییر رنگ به مرور زمان از بین می رود و رنگ پوست به حالت کاملا طبیعی خود باز می گردد.

شرکت تجهیزات پزشکی رسپینا طب تأمین کننده و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۸۸۶۱۴۶۴۳– ۰۹۱۲۶۷۸۴۱۲۴ تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

آسیب احتمالی به چشم ها

لیزر موهای زائد معمولا با استفاده از دستگاه های قدرتمندی انجام میشود و به این معنا است که احتمال آسیب به چشم ها نیز وجود دارد. در زمانی که اپراتور در نواحی صورت لیزر می کند اکیدا لازم است که تماما مراقبت های لازم برای لیزر را انجام دهد تا نا خواسته آسیبی به چشم ها وارد نشود.
مطمئنا هم فردی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته است و هم اپراتور دستگاه در معرض خطر آسیب جدی به چشم ها هستند و از این رو لازم است موارد پیشگیرانه حتما انجام گیرد.

احتمالا خطر عفونت های پوستی در استفاده از لیزر

به مانند دیگر روش های از بین بردن موهای زائد، آسیب ها به فولیکول مو می تواند احتمال عفونت در پوست را بالا ببرد. بر این بنا در دوران نقاهت لازم است که در صورت مشاهده نشانه هایی از عفونت در نواحی که تحت درمان با لیزر است، سریعاً به درماتولوژیست مراجعه شود و پیگیری عفونت شوید و اکیدا توصیه میشود در صورتی که عفونت ها در نواحی وسیع تری از پوست عود کند هرگز نباید کرم های موضعی آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار گیرد

و در کلام آخر

به طور یقین در صورت استفاده صحیح و مناسب از لیزر موهای زائد، این روش روشی کاملا ایمن و موثر برای از بین بردن انواع موهای زائد است. به همین خاطر هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد حتماً مدل دستگاه و استاندارد های داستگاه و اپراتور و مرکزی که نیز در آن لیزر انجام می دهید را با وسواس انتخاب کنید تا بتوانید سلامتی خود را به خطر نیاندازید.

لیزر مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *